۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۱۷:۰۰

ارتقای امنیت بازار سنتی زنجان ضروری است

ارتقای امنیت بازار سنتی زنجان ضروری است

زنجان - خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی استان زنجان تاکید کرد: توجه به امنیت بازار سنتی زنجان به عنوان یک امر ضروری و تاثیرگذار در امنیت استان باید مورد توجه قرار بگیرید.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، محمد کاظم کاویانی ظهر چهارشنبه در همایش پلیس، اصناف و امنیت در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان افزود: برای ارتقای امنیت در این بازار و بر اساس رایزنی های صورت گرفته، 400 میلیون تومان اعتبار برای خرید و نصب دوربین مدار بسته هزینه شده است و به زودی شاهد تجهیز بازار به این امکانات خواهیم بود.
 
وی با اشاره به تعامل مطلوب اصناف با نیروی انتظامی در استان، ادامه داد: فعالان اصناف استان جزو معتمدترین و متدین ترین اقشار جامعه به حساب می آیند که برای ارتقای امنیت در جامعه، آماده هر گونه همکاری با عوامل انتظامی هستند.
 
کاویانی فعالیت افراد فاقد مجوز در اصناف مختلف را یکی از مشکلات اصناف و بازاریان در استان عنوان کرد و افزود: متاسفانه عمده تخلفات صورت گرفته که نیروی انتظامی با آنها برخورد می کند، از سوی این افراد صورت می گیرد و بسیاری از این افراد، تعهدی در قبال شهر ندارند.
 
 
4237 واحد صنعتی فاقد مجوز در استان زنجان فعال است
 
همچنن رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی استان هدف از برگزاری این همایش با حضور اصناف را ایجاد تعامل بهتر جهت حفظ و تامین حقوق شهروندی این قشر بیان کرد و گفت: ساماندهی اصناف فاقد مجوز، از اولویت های اصلی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان است.
 
سرهنگ محمد اسدی فر با اشاره به فعالیت چهار هزار و 237 واحد صنعتی فاقد مجوز در استان، گفت: بیش از 50 درصد از مغازه داران در شهر زنجان مستقر هستند.
 
وی وقوع تخلفات متعدد در این واحدها را عمده مشکل اصناف دانست و یادآور شد: این واحدها با توجه به عدم دریافت مجوز، در قبال تخلفات خود نیز پاسخگو نیستند.
 
سرهنگ اسدی فر به لزوم مسدود کردن ورودی اضافی بازار سنتی زنجان اشاره کرد و ادامه داد: 58 ورودی اضافی بازار شناسایی شده اند که این تعداد، باید در راستای افزایش امنیت محل، مسدود شوند.
 
سرهنگ اسدی فر مشارکت اصناف با پلیس را مهم تلقی کرد و افزود: در رابطه با صنوف مختلف همچون صنف طلا فروشان انتظار داریم صاحبان مغازه ها برای امنیت خود در اماکن خاص متمرکز شوند و به هشدارهای پلیس از جمله تجهیز واحدها به دوربین مدار بسته و شیشه های ضد گلوله توجه کنند.
 
وی همچنین با هشدار نسبت به بی توجهی نسبت به ترویج نمادهای شیطان پرستی در سطح استان و لزوم توجه عرضه کنندگان پوشاک به این مسئله  ادامه داد: در برخی موارد شاهد عرصه لباس و لوازمی هستیم که نمادهای شیطان پرستی است که در این رابطه با صاحبان چند واحد نیز برخورد شده است و فعالان در این صنف باید به این نکته توجه داشته باشند.
کد خبر 1165583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha